Journalist Security Fellowship

Elvesztett eszköz

Cél

Segíteni a résztvevőknek felkészülni egy olyan helyzetre, amelyben elvesztik egy vagy több eszközüket, ami akár érzékeny információt is tartalmazhat.

Tanulási célok

Készségek / viselkedési formák gyakorlásra TTX előtt vagy után

Forgatókönyv

Egy korábban ismeretlen forrás kapcsolatba lép Sárával Facebook Messengeren, és azt állítja, hogy érzékeny információt szeretne vele megosztani. A fájl, amit meg szeretne osztani a védelmi miniszterről tartalmaz információt.

K1: Hogyan tudja Sára elmagyarázni a végpontok közötti titkosítás koncepcióját, hogy meggyőzze a forrást annak fontosságáról?

K2: Senki - még az üzenetküldőt üzemeltető vállalat - sem fér hozzá az üzenet tartalmához. Az üzenet tartalma nem kerül titkosítatlanul tárolásra a vállalat szerverein sem.

A forrás örül, hogy Sára biztonságossá szeretné tenni a kettejük közötti kommunikációt, viszont még mindig nem biztos benne, hogy melyik fajtáját részesítse előnyben. Sárához fordul tanácsért a Signallal, Telegrammal, Facebook Messengerrel és emailjével kapcsolatban

K3 (opcionális) - Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni üzenetküldő alkalmazás választáskor a digitális biztonság szempontból?

K4 (választás): Milyen tényezőket érdemes figyelembe venni digitális biztonság szempontjából az emailen történő kommunikáció során?

K5: Mi történhet Sára telefonjával és az információval ami rajta van?

K6: Mit tud Sára tenni most, hogy csökkentse ennek digitális biztonságára gyakorolt hatását?

K7: Mik az előnyei és hátrányai annak, hogy elmondja a forrásának, hogy elveszítette a telefonját?

K8: Most, hogy Sára visszakapta a telefont, milyen lépéseket kell tennie, hogy biztonságban tudja az adatait, amennyiben a jövőben újra elveszítené a telefonját.

K9 - Szervezeti szemszögből hogy néz ki egy jó beléptető rendszer egy új munkatárs esetében annak érdekében, hogy az eszközei (pl telefon, számítógép) biztonságban legyenek?

Ha hibát találtál az oldalon, írj egy levelet a [email protected] címre!